יש חיים אחרי הארי | ספרי עליית הגג



קטלוג הספרים
כותרים
מחברים
אבולוציה
אכסדרה
אנשים
ביוגרפיות
ביולוגיה
בריאות
ג'רונימו סטילטון
הארי פוטר
היסטוריה
יהדות
ילדים
כלכלה
מדע
מחזות
מנורת קריאה
מקור
מתח
מתמטיקה
נגד הרוח
נוער
ספורט
ספרות יפה
עיון
פוליטיקה
פילוסופיה
פילוסופיה ומדע
פיסיקה
פסיכולוגיה
צבא
קלסיקה
שואה
שירה
תורת המשחקים
תיבת פנדורין
תרגום
מועדון ספרי עליית הגג

הצטרפו לרשימת הדיוור של מועדון ספרי עליית הגג וקבלו עדכונים במייל

"אך הדבר שקומם אותי יותר מכל, ברדום, לא היה תנאי הקיום ואכזריות השומרים, אלא העובדה ששניהם גם יחד, כמדומה, היו חסרי תכלית"

סיפורה של מדינה במחתרת
חשוב לנו לדעת
facebook icon שלח חוות דעת
מאמרים
יש חיים אחרי הארי

יש חיים אחרי הארי


קוראים בכל העולם עוצרים את נשימתם לקראת יום חמישי 27.9 ויציאתו לאור של רומן ראשון למבוגרים מאת ג'יי קיי רולינג The Casual Vacany. דני לוזון בכתבה לקראת יציאתו לאור של הספר במוסף 'השבוע' של עיתון "ישראל היום"

 

"ביום חמישי הקרוב שוב יתמלאו שקי השינה ליד חנויות הספרים בלונדון ובניו יורק. הסיבה: "The Casual Vacancy" הרומן הראשון למבוגרים של ג'יי. קיי. רולינג, מחברת סידרת "הארי פוטר" יראה אור לאחר שנה של שמועות וספקולציות. באינטרנט כבר נרשמו 2 מיליון הזמנות ובאמריקה היה מי שהשווה את היצירה לדיקנס, אבל עוד מוקדם לדעת אם הציפיות יתממשו.

בליל שבת, 21 ביולי ,2007 בשעת חצות לפי שעון גריניץ' התרחש רגע היסטורי בתולדות הספרות המסחרית. "הארי פוטר ואוצרות המוות," הכרך השביעי והאחרון בסידרה המצליחה של ג'יי. קיי. רולינג, יצא לאור לאחר ציפייה ארוכה. הספר יצא בעת ובעונה אחת 93-במדינות ויצר היסטריה עולמית. גם בישראל נרשמה התנפלות, וכדי שהספר ייצא בדיוק בזמן, כמו בכל העולם, הוא החל להימכר בשתיים אחר חצות (החנויות, אגב, נקנסו על כך שמכרו את הספר בשבת) וב 24 השעות הראשונות לצאתו נמכרו ממנו 15 מיליון עותקים ברחבי העולם - שיא של כל הזמנים.

סביר להניח שתמונות דומות, אם כי בסדר גודל קצת יותר קטן, ייראו גם ביום חמישי הקרוב, 27 בספטמבר, שבו יעלה על מדפי החנויות בעולם הרומן החדש והמצופה של רולינג The Casual Vacancy. מדובר ברומן הראשון למבוגרים שכתבה סופרת הנוער המצליחה ובספר הראשון שלה שאינו עוסק בעולמו של הארי פוטר. על פי הדיווחים, יותר 2-מ מיליון עותקים ממנו כבר הוזמנו במכירה מוקדמת באינטרנט. גם בחנויות הספרים הפרטיות בבריטניה נרשמה התעניינות אדירה: בעלי החנויות העריכו כי הרומן החדש יכבוש בקלילות את פיסגת טבלאות רבי המכר והכתירו אותו כאחד הספרים המצופים של השנה. אף שמחירו של הספר החדש אינו נמוך - בשביל להניח את ידיכם על עותק באנגלית תצטרכו להיפרד 35-מ דולרים (באמזון הוא מוצע כרגע במחיר מבצע של 21 דולרים) - הספר צפוי להפוך בקלילות לרב מכר עולמי עוד לפני סוף השבוע. אחרי הכל, מדובר בסופרת שכתבה את סידרת הספרים המצליחה בעולם, שכבשה את ליבותיהם של מאות מיליוני קוראים בכל הגילים.

ספרי "הארי פוטר" שברו עד היום כל שיא אפשרי. הם יצאו לאור 200-בכ מדינות, תורגמו 74-ל שפות ונמכרו ביותר 450-מ מיליון עותקים. הספרים עובדו לסרטי קולנוע שוברי קופות בכיכובו של דניאל רדקליף. על פי ההערכות, רולינג הרוויחה מעלילותיו של הקוסם הצעיר 620-כמיליון ליש"ט - מה שהיקנה לה את המקום 12-ה המכובד ברשימת הנשים העשירות בבריטניה. אך גם אם ברור ש"The Casual Vacancy" יהפוך ללהיט עולמי, מוקדם עדיין לקבוע אם רולינג תצליח לבצע בו קפיצת מדרגה ולהוכיח שהיא גם סופרת רצינית למבוגרים.

בהוצאת הספרים ליטל בראון שומרים על מעטה כבד של חשאיות ולא ממהרים לנדב פרטים על הספר החדש. עד היום הסתפקו בהוצאה בהודעה רשמית קצרצרה, 137 מילים בלבד, ובה תיאור גרעין ההתרחשויות. עלילת הספר עוקבת אחר נסיבות מותו של בארי פיירווטר בן ,40-ה ראש המועצה של עיירה בדיונית בשם פגפורד. תגובת התושבים למוות המסתורי מציפה על פני השטח תככים וחיכוכים חברתיים הרוחשים זמן רב בעיירה הבריטית המנומנמת. מתחת למעטה האידילי מתגלים מאבקים סוערים בין עשירים ועניים, הורים וילדים, נשים וגברים, כל זאת כמובן בצד מאבקי כוח על השליטה בכיסא הריק שהותיר אחריו פיירווטר.

בהוצאת ליטל בראון הגדירו את הספר כ"מתאפיין בהומור שחור, פרובוקטיבי ומלא בהפתעות." כמיטב המסורת של ספרי "הארי פוטר," גם הספר החדש של רולינג עב כרס: 512 עמודים באנגלית. הוא ייצא בכריכה קשה, בפורמט אלקטרוני וכספר אודיו. את העבודה עליו החלה רולינג עוד ,2007-ב אך נדרש לא מעט זמן עד שהרגישה חופשייה מצילו של הקוסם הצעיר. "תמיד הרגשתי שלא ארצה לפרסם משהו חדש עד שהסרט האחרון בסידרה ייצא לאור," סיפרה הסופרת לעיתונאים במהלך השקת הסרט האחרון בסידרה ביולי 2011." להארי פוטר היתה השפעה עצומה על החיים שלי."

ומה עם התרגום? הכריכה של "The Casual Vacancy" מלמדת שרולינג מנסה להרחיק את עצמה כמה שיותר מעולם הפנטזיה של "הארי פוטר." הסופרת המולטי-מיליונרית הצהירה לאחרונה כי הרומן החדש למבוגרים יהיה שונה מאוד באופיו מיצירותיה הקודמות. "אף שנהניתי מכל רגע של כתיבת הספרים הקודמים, הספר החדש יהיה שונה לחלוטין," הסבירה, והוסיפה כי "החופש לחקור טריטוריה חדשה הוא מתנה שקיבלתי בזכות ההצלחה של 'הארי פוטר". רולינג, בת ,47-ה גם לא חסכה ביקורת מהוצאת הספרים הקודמת שלה, בלומסברי, וטענה כי ספרי "הארי פוטר" יצאו לאור בצורה לא אידיאלית"."

לקריאת הכתבה במלואה